PeNgiKuT BLoG ~

KASIHKU CORETKAN.....

berbicara tentang perjalanan sebuah kehidupan.....

Saturday, March 9, 2013

PURPLE!!!UNGU!!PuRpLe!!UnGu

Pagi-pagi Jumpa Bai..
Apa Khabar..Haiii!!



 Ari ni Aku nak citer Pasal WARNA

korang ade warna peberet??!! mesti ade kan...
AKU??
kalo jumpa sesuatu yg berwarna

UngU
UngU
UngU

Compemm!!! aku meroyan abiss..memng xpernah jemu arr kalo purple ni..pantang kalo jumpa . xtahu la kenapa pilihan hatiku tetap padamu "WAHAI UngU"

KENAPA UNGu??
entah !!!
memng jatuh hati... Jatuh CINTA ...tangKap LenToK...

KENAPA x warna MERAH..OREN...???
xnak!!!!
**********************
nak jugak
 UnGu

P.U.R.P.L.E

APA ADA DENGAN UNGU??!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------
Penggemar warna ungu adalah mereka yang mempunyai keinginan yang tinggi untuk menjadi unik dan berbeza dari orang lain. Jika korang memilih warna ungu, ini bermakna anda seorang yang suka untuk mendapatkan suara majoriti/autoriti.

--------------------------------------------------------------------------------
LAGI....

katanya ia melambangkan kewanitaan dan keibuan.warna untuk pertumbuhan spiritual falsafah kejayaan dan sikap yang positif.

oh ye ke????

---------------------------------------------------------------------------------

Waaaaaaaa!!!
tengok sebelah mata je dah nampak cntik..

Ungu juga adalah warna janda. Begitu ungkapan yang sering kudengar dari mulut kebanyakan orang. Sejujurnya aku tak tahu pasti, kenapa warna yang satu ini diidentikkan dengan kata Janda, Norak, dan Tua.
(TIDAK SAMA SEKALI..IA ADALAH FAKTA YANG SANGAT2 SALAH)

 I love violet, this is my favorite colour !


Warna ungu melambangkan kekuatan, intuisi, fantasi dan imajinasi.

“Purple is against bad idea.” Bagiku, ungu bukanlah warna khusus buat tante-tante dan ibu-ibu. Ungu adalah warna untuk semua kalangan, apalagi remaja dan kawula muda.
Warna ungu merupakan perpaduan antara warna merah dan biru. Biru melambangkan sifat stabil dan tenang, selain itu merah juga melambangkan arti keberanian, kekuatan dan semangat. Ungu memberikan kesan sejuk dan eksotik. Menurut ahli psikologi, ungu berarti spiritual, misteri, keagungan, perubahan. Sedang menurut ahli metafisika ungu adalah warna yang benar-benar luar biasa.
So, tak ada alasan lagi untuk mengatakan ungu adalah warna jelek dan norak. Dan yang pasti, orang yang menyukai ungu adalah pribadi yang luar biasa, tidak pernah ragu dalam menghadapi masa depan, dan selalu mengerjakan yang terbaik. Pecinta ungu juga dapat mengikuti perkembangan jaman dan selalu berpikir kreatif.


ermmm bermakna aku ni juga seorang yang luar biasa la ye?? ahakkk??!! kreatif kah aku???apapun yg aku sgt2 setuju sgt2 dgn apa yang diperjelaskan tentang pencinta warna Ungu ni..sedikit sebanyak ada jugak kat diri aku ni.    

Pagi2 perah santan dulu
Perasan la tu..
lalalalalala
-----------------------------------------------------------------------------------------


 tak tahan aku dibuatnya

Kumpul duitla lepas ni
Buat bilik TIDOR aku mcm nilah..

BESTNya!!!!



kalo da dpt mcm ni.. kompemm da xnak  kuar bilik da ni...
huhuhu




oklah smpai di sini dulu..nanti kalo aku jumpa colour purple yang menarik lagi dan ia milik aku .nanti aku citer kat korang eh..

yang penting 

Ungu tetap di hatiku


No comments:

Post a Comment