PeNgiKuT BLoG ~

KASIHKU CORETKAN.....

berbicara tentang perjalanan sebuah kehidupan.....

Sunday, October 30, 2011

MESYUARAT PERSATUAN BUGIS NEGERI JOHOR cwangan Batu Pahat

 "FADAH IDIK MAHFADAH ELOO,
       SIFATUWOH SIFATOHKONG"


  FADA IDIK WIJAk OGI'


Inilah dia Slogan Persatuan Bugis Negeri Johor ....Skrg ni bru la berjinak-jinak dengan
PerSatuan Bugis ini...SememAngnya AKU ADALAH ANAK JATI BUGIS JOHOR....Aku kena datang
juga mesyuarat kali ini...Banyak jugak laa isu-isu yg dibangkitkan dan dibincangkan...yang tertariknya

Cadangan : Akan dibuka kelas menulis tulisan bugis ..
                   dan juga kepada anak-anak bugis yang kurang mahir berbhasa bugis akan diajar berbahasa 
                  bugis..
ALHAMDULLILAH....aku msih boleh bertutur dalam bahasa BUGiS bHasa iBunda Nenek Moyang Ku...
Walaupun kata org bugis..Makbentok-bentok...Tapi Ok laa..dripada xtahu apa2...dripada Setakat mengaku je Kata ank Cucu Orang Bugis....tp satu perkataan pun x tahu....Ermmmm....ramai lak tu yg suka mengaku...
Aku memang KETURUNAN BUGIS PURE!!..Mak n abh aku nenek moyang salasilah Keluarga memng BUGIS JATI...hehehe....tapi tulah Aku telah MEMECAHKAN TRADISI..kerana AKU telah BERKahwin Ngn ORANG MELAYU TERENGGANU...n Ank Aku agak2 Keturunan apa ek???

                                       BUNUUU!!!!...BUGIS + TERENGGANU..

hehehehehehe...AKu akn ajar Ank2 sikit2 BAHASA BUGIS ni....Biar dia tahu banyak BAHASA...!kalo x jadi lah mcm ngaku bugis tp xtahu ckp Bugis....huhuhu Ok lah...setakat ni je aku nak berceloteh...

      Apapun  HIDUP BUGIS!!!!.... Bye!!nnti kita citer lg pasal BUgIS ni Ye.,,,,




    AKu macam biasa la....DUDUK BELAKANG bersama MAK.n ABAH...

No comments:

Post a Comment