PeNgiKuT BLoG ~

KASIHKU CORETKAN.....

berbicara tentang perjalanan sebuah kehidupan.....

Saturday, December 15, 2012

KEDAH MARI oooo


   OOOOOooo Sawah terbentang Luas....Bersama Unggas berkicauan di pagi hari..Bersama Dedaun di tepian Sawah...meLihat Kebesaran dan KeinDahan Ciptaan Ilahi...Cantiknya Pemandangan di KEdah ni....

   Hai ,SEMua!!!!

   Nak Citer ni... ermm korang mesti Pernah gi KEDAH...aku ni kira kali ke 3 la sampai ke Negeri Jelapang Padi ni iaitu KEDAH DARUL AMAN....

             TARAAAAAA!!!!kami dah sampai.... 



             . xsabarnya nak ke bendang ni...
^
^

JAKONnya aku
_
_
_

sampai je kitaorg kat sana..kita pun mencari sarapan ..nak rasa lah jugak menu  sarapan org KEDAH ni kan.

Tujuan kami kemari adalah sempena 
PERKAHWINAN ADIK IPAR ADIK AKU

saja nak join majlis diaorang..teringin nak tgok org kedah wat Majlis .

kami merewang la jugak






ermm...seronok waktu ni.. ramai2 membungkus goodies utk tetamu yg akan hadir .

pastu mcm2 la aktiviti yg kami lakukan sepanjang berada di KEDAH

yg ni lak ragam Orang Kampung menjayakan Majlis Perkahwinan Mila .



Abah aku menunjukkan skill membuat nasi beriani...




Adikku mencari umbut pisang..khusyuknya !!



Eh! ade cik abe kite adelah...tolong bapak mertua godak nasi beriani ye?!!!




macam aku je baju oren tu..!semangat memotong limpa lembu...


nasi putih kukus..peh sedap!!!




masing2 sibuk merewang



nak tgok pengantin??!!Alamak xberani nak tunjuk la..orgnya Alim.

sama cantik sama padan..!
alah tunjuk jelah..



No comments:

Post a Comment