PeNgiKuT BLoG ~

KASIHKU CORETKAN.....

berbicara tentang perjalanan sebuah kehidupan.....

Wednesday, October 26, 2011

AKU

Susah2 dahulu..Senang2 kemudian....bak kata pepatah melayu...Ermmmmm tp nak senang tu bila ek???sikit2 lama2 jadi bukit....Ermmmmmm nak jadi Bukit tu bila pulak ek????!!SABAR jelah UMMI....
      Pastinya...lakukan ini

                                             USAHA + TAWAKAL +DOA

Banyak cabaran...rintangan...dugaan yang aku tempohi selama ini...Kadang Menangis...kdg2 termenung keseorangan...kadang2...pening kepala memikirkan semua masalah yg dihadapi...Tapi tulah..KAdang orang....
Mana ada benda dengn senang datang bergolek...!!!pastinya USAHA yang Gigih diperlukan....Tapi tulah UMMI ni seorang yang x SABAR....n CEPAT PUTUS ASA!!....jgn mcm tu UMMI...kena KUAT!...bila melihat KEJAYAAN Orang....Orang yg Berjaya itu mesti berkata"Bermula dari susah dulu baru la hasilnya SEkarang Ini.." Bestnyaa dengar......SEMANGAT balik rasanya.......walaupun semangat tu tinggal sikit...akan ku kumpulkan semula Untuk BANGUN!! n SEDAR dari LAMUNAN....cewahhhhh!(ayat bunga lak tu)
PEDULIKAN sgalanya...yg Penting!!JANGAN KAU SEKALI2 MENYAKITI HATI ORANg...tapi mcm mana Pulak org YANG SUKA MENYAKITKAN HATI AKu???..pedulikan...SENYUM je....Ok!!..akn ku ingt pesan DIRI ku ini....n sape2 yg pernah terguris Hati  dengan Cara AKU...MAAFKAN LAH DAKU..AKu HnYa Insan BIasa...yg xpernh lari dripada MELAKUKAN KESILAPAN....Maaf dipinta...heheheheh...
      AKU Sebagai Seorang GURU yang telah brkhidmat selama 10 Tahun......tidak  pernah lupa dengn  tanggungjwab sbagai SEORANG GURU....aku seronok dapat bekerja di SK SERI KENCANA skarang ini...apa tidaknya....kawan2 yang HAPPENING!!! n ANak-anak MUrid yang CERIa....yg sntiasa tegur aku...
 " CIKGU UMMI COMEL laa ari ni!!''...suka la tu...(kembang kuncup cikgu ko...)hehehe
                  paling x tahan..."GERAM nya ngn CIKGU UMMI mcm NAK CIUMMM je..
     ."oh tidakkkkkkkkkkkkk!!!...hahahahahhaha....mcm2 laa ank2 didik aku ni..............pagi2 dah nak kena cium...TAKOTTTT!!!..

tapi tulah kehidupan aku bukan sja sbgai seorang GURU..hehehe...nak citer sikit la tentang aku ni,,AKU ni juga

1) .IBu kepada Ank2 ku "WARDAH" n "DARWISY"..yang IBU sntiasa mendoakan KEJAYAAN Anak2
     Ibu...
2)Isteri kepada "EN KHAIRUL AZWAN"....yg banyak juga la MENGUJI KESABARAN AKU" tapi kasih sayang aku xpernah berbelah bagi
3) Anak kepada pasangn AYah n Ibuku tersayang...."TN HJ MOHD NOR n PN HJH JUMULIAH"
    ibu dan ayahku sentiasa memberikan sokongan,dorongan dan kasih sayang dalam
     kehidupanku...SAYANG MEREKA sepenuh jiwa n ragaKu...
4) KAKAK kepada 3 orang adik yang macam2 gaya ,karekktooorr,,n perangai...Tp diorang xpernh
    menyakiti hati AKu...sbb tu aku syang sgt2 kat adik2 aku...( FADLI,FYQAH n FAHIM.)


  Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! yg ni msti korang xcaya...Aku ni juga...

PENIAGA AYAM GORENG  n NASI LEMAK....gerai kecik2 je tpi jalan....selamba jelah...hehehe...

Itu yang aku ckpkn ....banyak benda sudah aku lakukan...dan Doaku moga segalanya berjalan dengan baik...

                       * BUKAN SUSAH nAk SUSAH   ~ BUKAN SENANG nak SENANG *



    

No comments:

Post a Comment